viernes, 17 de febrero de 2017

Day 3  .
Daily Report : Cuarto A .
MATEMÁTICAS: Trabajo personal y trabajo grupal de intersección de conjuntos. TAREA: Estudiar la unión e intersección de conjuntos.
MÚSICA: Trabajamos la canción “El columpio” y repasamos las notas Si4, la4, sol4, Fa4.
CÁTEDRA DEL FOLCLOR: Dimos inicio a la cátedra del folclor llanero, espacio dedicado al fortalecimiento de los valores culturales de la región llanera. Esta cátedra se relaciona con las áreas de Español y Sociales, por lo tanto, los temas vistos en cada una de éstas se complementarán y contextualizarán con la cultura de nuestra tierra. Tema visto el día de hoy: Relación de los héroes de la literatura medieval con los héroes de la cultura llanera.
INGLÉS-CAMBRIDGE:
·         Teacher Juan Carlos Copete: We had a listening activity, checked Glossary and Acronyms homework. We also continued on our work about the Irregular verbs list. You can see a complete version on: http://www.english-area.com/paginas/irregulares.pdf NOTA: El diccionario, glosario y libro de texto deben ser llevados a todas las clases.
·         Teacher Jhon: Today we had a class where we practiced listening exercises, speaking and reading comprehension.
·         Teacher Marina: Today, we reviewed how to form questions with the simple present tense and practiced it with pair-work activities. We also reviewed the alphabet. NEXT CLASS : EXAM (vocabulary “town event” and grammar “questions in present simple”)
·         Teacher Leydy: Today we had grammar practice for present perfect from Student’s book pages 7-9. HOMEWORK: Workbook pages 7-9.
·         Teacher Julian Correa : Today we identified regular and irregular by their corresponding conjugation in past simple tense.
FRANCÉS: Ecoute de la chanson “Chante en couleurs”. Repaso « qu’est ce que c’est » car ils ne le maitrisent toujours pas.
SOCIALES: Se les recuerda que el lunes habrá Quiz de sociales de la primera unidad.

Primary teachers and Coordination

No hay comentarios:

Publicar un comentario